aPo cITo gHayO pEtAMoo

Untuk 1 syawal tahun 1430 hijrah family aku beraye 6 klik jer sebab along n da family beraye kat Jitra...seperti biase pukol 730pagi aku akan mengelabah nak gosok baju mlayu...setel gosok baju mandi ala kadar dan teros merempit ke masjid...sampai je masjid alamak!! penuh la pulak masjid taun neh...ramai la plak orang KL tumpang smayang kat sini....wakakaka...jadi tepakse la orang semban smayang kat kaki lime jer...layan...staun skali jer smayang raye aidilfitri....balik masjid menyantap nasi impit same 'dendeng'+rendang...selesai menyantap maka bermule la sesi bersalam salam family aku...seperti biase ibu akan starting sesi ni dengan mintak ampun kat big bos...diikuti kitorang adik bradik....


2009 edition


selesai sesi begambar kitorang teros shoot ke umah wan...wan n sesdare aku sume bekumpul kat sane tiap2 taun...tapi taun ni family mak lang, mak cik n mak teh beraye kat umah mertue memasing...so mmg ramai yang xde...sampai je sane teros bersesi salam salaman dengan sume orang...selesai sesi salam sesi menyantap pulak...mak ai selang sejam makan neh...layan...raye staun skali....



family mak long, mak ngah, pak cik, acu + makde n wan


destinasi seterusnye ialah umah mak long...eh berape banyak mak long da...stelah melepak dan menyantap sampai perut naek senak mcm nak beranak berduyun duyun lah kami 5 famili ke Linggi untuk ke rumah mak cik saudara, nenek saudara n atok saudara...trip beraye untuk 1st day ni berakhir di rumah mertue mak lang di Kuala Sawah...tiap2 taun pon gini ler gayenye...malam tu 5 famili ni bekumpul kat umah aku sambil menyaksikan game antare Man United vs Man City...maka pecah bederai la umah aku bile owen score winning goal...hampeh...baru aku nak tengok muke2 Man united yang hampe...sibat punye reff...sronok bile dapat bekumpul semue famili...harap raye taun depan maseh ade rezki nak bejumpe n begumbira lagi...ni gamba 1st day raye kat Linggi...layan

























n last skali picture of the day...suke plak aku nengok gamba yang last neh...al kisahnye 1 hari dihari raye....




dalam kite begembire jangan lupe yang tiade...AL FATIHAH....semoge roh mereke dicucuri rahmat di sisi-Nya....AMIN

1 comment:

izwan said...

bile nak upload beraya di rumah hairey ni.