Rumah Tebakar Panggil Bombe

satu pagi yang hening...di saat mata yang mengantuk dan badan yang malas nak buat keje...di saat blakang badan yang tengah syok besandor kat kusyen yang emput mcm. dalam iklan tilam ZIANA ZAIN zaman dolu-dolu...tibe2 belari kluar seorang "BOPENG" sambil menjerit..."TEH amik air cepat...dinding tebakar...aku yang ingat manusie bername "BOPENG" tu bt. joke,bejalan la dengan malas n slow mcm. kure2 yang kne gout...sampai je kt bilik compressor pintu pon dibuke...nah amek kau bebundle asap kuar...aku pon ape lg. dengan penuh mengelabahnye belari cr. pemadam api...cari punye cari punye cari xde sketul pon pemadam yang sesuai...lagi le mengelabah...lari masuk toilet cari baldi atau bekas yg. sewaktu dengan nye...pon xde...alamak rentung le teman arini...menggunekan kekuatan otot cheetah aku belari blk. ke bilik compressor...nk. nengok kengkawan aku dlm. tu...mane tau da rentung mcm aku kan...ahah maseh idop lg sambil cube padam kn. fiber yg. tebakar...aku pon kluar ler balik dari bilik tu sambil melilau cari bekas nk isi air...last skali aku nampak pengaut sampah jadi hantam suda la labu...disebabkan kuantiti air yg. bole dibawe oleh pengaut sampah sgt. sikit jadi dengan berbesar atinye punch card ler 2 org. lg. member aku dlm. bilik tu sebagai wonder pet...sorang bawak air gune safety helmet sorg. lg. gune vacum...berlari la ktorg. ke toilet amek air sambil menyanyikan lagu wonder pet...setelah lebey kurang 12 kali ktorg. berulang alik amek air akhirnye berjaye la wonder pet memadamkan api...tesadai penat ler kami bertige sambil menyumpah sebab xde fire detector dlm. bilik compressor tu...sehari suntuk tu heboh la 1 bangunan TM bilik compressor dorg. tebakar...korang pandai heboh je kan tolong xnak...tgk. je ktorg belari amek air...pandang ktorg. mcm. ktorg tengah belumbe dalam sukaneka acare lari bawak air dlm. bekas...lahanat...syukur api sempat dipadam kan seblm. membakar kebel fiber optic dorg. yang mahal nak mampos tu...kalo x masuk paper front page le geng wonder pet...


ok ni ringkasan entry neh menggunekan nada wonder pet

BOPENG dalam kesusahan
kite mesti bantu die
kite tolong padamkan api
ape yang penting "KERJESAME"

n lastly lagu tema kite

kami datang membantu BOPENG yang kesusahan
kami xkuat dan kami xbesar
bile bekejesame api padam juga
yeeeeaaaahhh wonder pet

5 comments:

Shepha said...

ko memang hero la teh

cik helena said...

aku dengar mcm bahaye tp ko bleh nyanyi2 lagi..haihla..seb baik takde pape..

Al Fateh said...

bkn aku la pha...tp mr. BOPENG...sbb die bejaye bawak air plg. byk. gune vacum...so pemenang utk acere lumbe lari bwk air ialah mr. BOPENG


kat dalam ni je cha aku cite aku padam api sambil nyanyi2...hakikat sbenanye cuak nak mampos...xkuar suare lgsg...pucat je bibir neh...salu ati je tebakar...skali kne bilik tebakar teros mengelabah

Shepha said...

teh dalin,ko dah start LI eh?

Al Fateh said...

yup(anggup pale 51.3 kali)