RM 3000, 3 kereta dan 3 perlanggaran

pernah korang rasa 3 riban terbang celah-celah kaki korang??

Serius nikmat bila dapat rasa macam tu. Nak-nak pulak kalau dari kaki terbang terus masuk poket kite atau pon die teros terbang ke mesin cash deposit dan terus di bank in kn ke akaun kite. Wallaweh rasa suka sampai nak goyang-goyangkan lampu stadium hang jebat je rasanya.

Kejadian berlaku tengah hari tadi semasa aku menunggang Vespa Hitam Negeri Maju(moskot Melaka Maju neh) ke Maybank. Sampai ditempat kejadian aku nampak kertas beterbangan dari jauh. Mulanya ingatkan kad bisnes Ahlong a/l Ahperk yang beterabur. Tapi bila betul-betul dekat dengan kertas-kertas tu baru la aku perasan note 'limeploh hengget' yang menari-nari kat tengah-tengah jalan. Patut la banyak kereta dengan motor kt depan aku menyalakan lampu merah dibelakang. Tergerak jugak nak berhenti tapi aku tukar keputusan 2 saat lepas tu. Perjalanan diteruskan sambil kepala otak berangan kalau la bulu kaki aku ni ada gam gajah kompem aku hulur jer kaki aku sambil note-note tu melekat kat bulu kaki neh.

Pulang dari bank aku lalu balik tempat kejadian. Nak jugak tengok drama orang dok berebut kutip duit macam ending cerita 'ConAir'. Sekali sampai kt sana bukan duit yang beterabur tapi kaca dengan serpihan fiber yang besepah. Fuh seb baik aku tak melayan haloba aku nak berhenti tadi. Kalau tak kompem dengan aku skali beterabur kat sana.

p/s: kadang-kadang perasaan yang dihasut jangan diikutkan sangat kerana selalunya bende tu bikin padah.

salam takziah juga kepada sahabat lama Nor Adzlan Hamzah atas pemergian bonda tercinta lewat malam tadi. Semoga rohnya ditempatkan dalam golongan yang beriman dan dikasihi.


aduh maseh terbayang duit terbang dan terbang...wakakaka...sengal~

1 comment:

MASNIEZA SHAHIDA MUSTAPAH said...

teh aku xpaham nape duit berterbangan..???adakah negeri maju ini memberi sedekah??